2016. december 25., vasárnap

nagymamák karácsonya

Sziasztok!
Először is mindenkinek kellemes ünnepeket, és jó pihenést kívánok! remélem fogyott rengeteg bejgli, mindenki kellemes illetve kellemetlen családi körben töltötte a karácsonyt, mert mégiscsak úgy az igazi. :)
De ha már ajándékok, természetesen idén sem hagyhattam ki, hogy ne készítsek mégis valami apróságot. :) Tavaly az Édesanyák kaptak, idén pedig a nagymamákon volt a sor. :)
A tavalyi csokrokról találtok ezen a linken képeket és hogyan készült magyarázatot. :) karácsonyi csokrok

De hát akkor mutatom is, miről van szó!

Mint már több tortámnál is láthattátok, imádom a fa mintát. A régi mackós tortámnál kezdődött ez a szerelem ( faerezés), a tavalyi versenymunkámnál is naná hogy előjött (őszi versenymunka ), a korábban emlegetett karácsonyi csokornál, és most is. És hogy miért ilyen gombás, erdős téma? Hát...a moha miatt! Szerettem volna kipróbálni Kadi Fatiha egyik élő videóján ismertetett "moha készítést". :P

Tudom tudom...de miért nem karácsonyi témájút készítek??? Hát, leginkább azért, mert nem csípem különösebben a karácsonyi motívumokat (harang, karácsonyfa, pufók angyalka... és így tovább).

Na de elég a regéből, jöjjön a készítés menete! Természetesen képekkel!

A fatörzs készítése és festése: (elnézést, pár kép nem sikerült túl élesre, de a lényeg azért látszik rajta)



A gombákat és a kis virágokat smartflex velvetből készítettem, a tetőn levő gyilkos galócák alapját hungarocell golyók adták. Ezeket már pár nappal előbb elkészítettem, és mivel nem volt pontos elképzelésem, ezért előre már többet készítettem mindenből. :)

Festésnél a gombák is kaptak ugyanabból a narancsból egy vékony alapszínt, majd barnával árnyaltam őket a megfelelő helyeken.

A moha finomra tört zabkekszből és kókuszreszelékből állt. Egy világosabb és egy sötétebb zöld porfestékkel színeztem a törmeléket. Nekem nagyon tetszett a végeredmény. :)
A törzs elkészítése után a gombákat drót illetve fapálca segítségével rögzítettem az alaphoz.

A gyilkos galócák tetejét előbb megfestettem ugyanazzal a módszerrel, mint anno "Édes Cuki Emília" unokahúgom piros pöttyös labdáját (piros pöttyös labda készítése ) . A fehér pöttyözést titán- dioxiddal (avagy fehér por állagú ételfestékkel) készítettem el. Nagyobb darabokat szerettem volna, úgyhogy oldáskor a lehető legkevesebb aromát használtam fel.Sajnos akadt egy probléma. Méghozzá, hogy a fehér egy idő után felvette a vörös ételfestéket, így többször át kellett kennem a fehér pöttyöket festékkel, mire a szín meg is ragadt.
Éééés ennyi!

Mivel két nagymamám van, ezért kettő ilyen készült, bár nem teljesen ugyanolyanok, mert kísérletezgettem, hogy mi hogyan néz ki jobban. :) Úgyhogy itt is van a másik!

Nekem személy szerint a kék jobban tetszik, de hát ízlések és pofonok!

Minden esetre el is búcsúzom most, de hamarosan újra jelentkezem pár újabb műhelyi munkával! :)
Addig is mindenkinek jó éjszakát!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése